Menu
Rok szkolny 2017/2018
Sport w Asnyku
Rok szkolny-poprzednie lata
Pola Nadziei
Elektroniczny dziennik
Oferty parcy sezonowej
Wspieramy akcje charytatywne
Kurs pierwszej pomocy
Akademia Językowa BOSTON
Reforma Oświaty
Erasmus +


Poleć nas!
Możecie Państwo polecić naszą stronę swoim znajomym. Wystarczy wpisać poniżej ich adres email.

W dniu 06.04.2017 uczniowie z klasy 1d o profilu biologiczno-chemicznym pod opieką mgr Marty Jurasz
( nauczyciela biologii) oraz mgr Joanny Majcherczyk
( nauczyciela chemii) brali udział w zajęciach laboratoryjnych. Odbyły się one w ramach podpisanej Umowy patronackiej z ATH w Bielsku-Białej.
Tematem zajęć było :
1. "Zastosowanie makrobezkręgowców bentosowych w ocenie jakości wód rzecznych" prowadząca : dr inż. Anna Salachna
Uczniowie samodzielnie oznaczali organizmy wskaźnikowe z zastosowaniem kluczy dichotomicznych. Ćwiczenia przeprowadzane były w pracowni Ochrony Środowiska z zastosowaniem nowoczesnego sprzętu laboratoryjnego.
2. "Mikroorganizmy wykorzystywane w oczyszczaniu ścieków" prowadząca: dr inż. Ewelina Nowicka.
W pracowni mikrobiologii młodzież wybarwiała bakterie z osadu czynnego stosowanego w biologicznym oczyszczaniu ścieków. Następnie przeprowadzana była obserwacja efektów pracy za pomocą profesjonalnych mikroskopów optycznych. Bakterie można było obejrzeć w powiększeniu 1000-krotnym. Dodatkowo zastosowany został olejek immersyjny, który zwiększa zdolność rozdzielczą mikroskopu.
Następne zajęcia już w maju !!!!
Tekst i foto: Marta Jurasz

   
***
W dniu 17 marca 2017r grupa uczniów klasy 2c pod opieką pani Marzeny Śliwy wzięła udział w  siódmej edycji IT Academic Day na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej. To wydarzenie o zasięgu ogólnopolskim, na którym spotykali się miłośnicy branży IT, bez względu na wiek czy poziom wiedzy. Główny panel spotkania odbył się w auli. Poziom prelekcji był na najwyższym poziomie, a uczestnicy, zarówno amatorzy jak i profesjonaliści, wynieśli z tego dnia ogromne pokłady wiedzy oraz motywacji do dalszego jej poszerzania.


O tym, że młodzież powinna się uczyć programowania nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Umiejętność algorytmicznego myślenia ułatwia logiczne rozwiązywanie problemów, wyzwala kreatywność i rozwija wiele kompetencji. Z doświadczeń wielu krajów wynika, że naukę podstaw programowania można rozpoczynać we wczesnych etapach nauczania, warto zatem rozwijać i wzmacniać informatyczne zainteresowania uczniów na kolejnych etapach edukacji. Rynek pracy wchłania młodych informatyków jeszcze na studiach a programiści są najbardziej poszukiwaną grupą zawodową.

Grupa uczniów klasy 2c z panią Marzeną Śliwą uczestniczyła w warsztatach organizowanych przez RESET – czyli  zrzeszonym kołem naukowym studentów Informatyki ATH w Bielsku-Białej. Zajęcia godzinne odbywały się tematycznie

-Robotyka na Klockach Lego Mindstroms
 




- Praca w programie Arduino – platforma programistyczna dla systemów wbudowanych oparta na prostym projekcie Open Hardware przeznaczonym dla mikrokontrolerów montowanych w pojedynczym obwodzie drukowanym, z wbudowaną obsługą układów wejścia/wyjścia oraz standaryzowanym językiem programowania





- Sieci i serwery  - uczniowie mieli okazje zobaczyć profesjonalne serwery ATH , których celem jest udostępnianie pewnych zasobów innym komputerom lub pośredniczyć w przekazywaniu danych między komputerami




***


***
18.11.2014r. grupa uczniów klas 2c i 3c wzięła udział w konferencji informatycznej zorganizowanej przez studentów z Grup.NET i Grup.IT.  Nasi uczniowie w czasie tych wykładów  mogli zdobyć aktualną wiedzę dotyczącą programowania z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i języków dostarczonych przez firmę Microsoft. Tematyka spotkań obejmowała również zagadnienia przeznaczone dla wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w barwnym świecie technologii Microsoft.




dzień otwarty na ATH

23 września br klasy biologiczno-chemiczne (klasa 2d i klasa 3d) uczestniczyły w zajęciach biologiczno-chemicznych na ATH w Bielsku-Białej; młodzież wykonywała doświadczenia chemiczne w laboratorium chemicznych i identyfikowała substancje chemiczne; w laboratorium biologicznym miała zajęcia biologiczne, podczas których poznawała świat mchów oraz oglądała preparaty biologiczne pod mikroskopami